Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023

Δύο περιοδικά!


Στον Γ. Σεραφίνο 

Έτσι ακριβώς ένιωσα όταν έπιασα στα χέρια μου το "αρνί"! Θυμήθηκα τον φίλο μου, τον Γ. Σεραφίνο, ένα βράδυ που μπήκε στο καφενείο που αράζει με τρια τεύχη ανά χείρας, του σπουδαίου περιοδικού, "Θεσσαλία στους κοινωνικούς αγώνες". Το πρόσφατο και άλλα δύο πιο παλιά. Τα μάτια του έλαμπαν! Το θυμικό του σε έξαρση! Η ανυπομονησία του να γυρίσει στο σπίτι και να χωθεί στις σελίδες του μεγάλη! Διαβάζοντας το αργότερα θα ανακάλυπτα χάρη σε αυτόν ένα διαμαντάκι! Έτσι πάνε ακόμα αυτά! Από στόμα σε στόμα! Από χέρι σε χέρι! Από καρδιά σε καρδιά όταν αυτές χτυπούν δίπλα δίπλα!

Κάπως έτσι ένιωσα κι εγώ όταν έπιασα στα χέρια μου το "αρνί". Στον ίδιο χώρο διανέμονται και τα δύο! Ένα αδιόρατο, αλλά τόσο υπαρκτό νήμα, απλώνεται και συνδέει κάθε περιοδική προσπάθεια στην επικράτεια του τόπου μας. Περιοδικές προσπάθειες με ένα άλλο περιεχόμενο από τον σκουπιδότοπο που μας περιβάλλει. Εγώ, σαν γέννημα θρέμμα αυτής της πόλης, που αγαπάμε να μισούμε και τη μισούμε αγαπώντας την, με ρίζες βαθιά χωμένες κάτω από την άσφαλτο των δρόμων και τα τσιμέντα των πεζοδρομίων της, περπατώντας και γυρίζοντας κάθε σπιθαμή της, χορταίνοντας γυρίζοντας την και μη αλλάζοντας την προς το παρόν με τίποτα, "ζηλεύω" αυτούς κι αυτές που έχουν ρίζες μακριά από αυτήν, αγαπούν τον τόπο τους τόσο, που προσπαθούν να αναδείξουν τις διαφορετικές πτυχές του και διψώ βαθιά να μάθω για αυτούς. Η λαϊκή μας παράδοση, η λογοτεχνία, οι κοινωνικοί και ταξικοί αγώνες όλων αυτών των περιοχών που ξετυλίγονται μέσα από τις προσπάθειες σε τέτοιου είδους περιοδικά με γοητεύουν. Καταβρόχθισα και τα δύο αυτά περιοδικά! Τα ευχαριστήθηκα! Το νοτισμένο χώμα της Θεσσαλίας μπήκε στα ρουθούνια μου. Είτε ήταν νοτισμένο από τη βροχή είτε από το αίμα. Κάθε τέτοια προσπάθεια μου δίνει μεγάλη χαρά, ζεσταίνει την καρδιά μου και καταλαβαίνω ότι τίποτα δεν τελείωσε σε αυτόν τον τον τόπο...  Φίλη αναγνώστρια και φίλε αναγνώστη αυτού του ιστολογίου δώσε τους μια ευκαιρία! Ή, μάλλον, καλύτερα, δώσε μια ευκαιρία σε σένα!


Τα περιοδικά "Θεσσαλία στους κοινωνικούς αγώνες" και "αρνί" μπορείτε να τα βρείτε στο χώρο "Ευτοπία: περιοδικό- εκδόσεις" στην οδό Ναβαρίνου 17 στα Εξάρχεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου